Sunday, September 26, 2010

Pengalamanku di UNISZA...

Setelah aku berjaya mendapat tempat tempat di Universiti Sultan Zainal Abidin,Kuala Terengganu....aku berasa bersyukur sangat2 kepad Allah..kerana beri aku peluang untuk membalas jasa ibubapa aku...Alhamdulillah...

13/7-
Aku serta ibubapa aku menaiki bas dari Kuala Lumpur jam 10 malam.....aku dan family selamat tiba di Terengganu jam 6 pagi(14/7)....bila aku turun bas..aku dengar abang2 and kakak senior terjerit-jerit memanggil ..."UNISZA"....UNISZA....."UNISZA"...aku pon pergi ke arah satu abang nih..."abang nih dari UNISZA ke?(soalan pertama yang aku luahkan kat terengganu)heheh....then abang tu pon bawa aku ke bas UNISZA....agak menarik gak bas tu..besar...aku masuk2 dalam bas je....tangan aku dah terluka sebab kelam kabut nak naik bas..hehe...first day dah ada pengalaman pahit...heheh...

14/7-
jam 6.30 pagi aku dah menjejakkan kaki di UNISZA...aku sampai2 jd blur+takut+nak menangis...heheh....budak baru lah katakan....aku pon menunaikan solat subuh bersama bapa aku di surau baru tu...then...aku nak mencari seorang kawan...supaya aku x keseorangan dan mempunyai teman...tetiba mak aku kenalkan aku dengan seorang budak India..namanya Kamal...bapa aku memanggilnya Kamal Hasan...heheh....then aku pon mula bercerita ngan dia...pok pek..pok pek...pok pek...sampai la satu tangan hinggap di kepalaku...."Ami(mak aku) kenapa ketuk kepala Amy(aku la tu)"...mak aku kata aku banyak sangat cakap,,ok..then aku jadi budak skema....(untuk sementara waktu)..jam 9.00 pagi aku daftarkan diri dan amik kunci bilik and kemaskan barang aku...selepas 10 minit mengemas bilik...datanglah seorang makhluk Allah..."Mak cik bilik ni sementara je tau"..aku dengan keadaan serabut+marah terpaksa rela hati dengar ape orang tu cakap...x pe2..aku cool je...roomate sementara aku Kamal....ANDDDD....dah tibe masa yang aku paling benci....aku terpaksa berpisah ngan ibubapa aku......lagi2 ngan ibu kesayangan aku...aku rasa sedih sangat3....tapi aku control macho...x menagis kuat sangat(padahal meraung-raung)....aku peluk ibubapa buat kali terakhir sebelum mereka pulang ke rumah...then aku wat citer hindustan plak....kurumg diri dalam bilik....sampaila Kamal pujuk aku,...."weh relax la bhai(bhai lg....masa form 6 pon aku kena panggil bhai...kat sini pon kena gak) nanti ko boleh balik...bukannye ko 4 tahun x balik"..then aku pon terfikir jugak...betul gak ape yang Kamal cakap....pas tu aku semangat.....then as usual...orientasi untuk pelajar2 baru...


sepanjang orientasi tu...peliknya aku x jumpa sorang pon yang sama program ngan aku...aku dah mula cuak...sehinggala satu hari tu..hari terakhir orientasi..aku duduk sebelah budak lelaki...aku saje2 tanya"kos ape?"..then dia kata pengurusan risiko dan takaful..perghhh..aku rasa best sgt bila ada org sama kos ngan aku..heheh..tapi bila mamat tu ckp mcm tu..aku ngan member sblh aku dh gelak...sebab kelakar dengar suara dia..hahah...x pe2...nama dia Zaki..budak cosmate pertama yang aku kenal...heheh....

then....sume pelajar sudah di bahagikan mengikut program masing2....time tu la aku dah mula jumpa ramai cosmate...as well...pompuan lg ramai dr laki...heheh....kat situ..aku paling takut bila Supian kata"Idham ni senior kita tau"..aku dah mula takut ngan Idham....takut2 dia buli aku ke......blackmail aku ke...heheh..tp x de.....pas tu aku dh mula jumpa seorang sahabat yang bernama Haziq...dia pon boleh dikatakan sama kepala ngan aku..best gak la...Alhamdulillah cosmate aku sume baik2 belaka

herm.....setelah hampir 3 bulan di UNISZA...aku dah ade ramai kawan...best sgt...dorang buat aku x rase sedih or rindu kat ibubapa aku....(kadang2 rindu la)hehe....then...Alhamdulillah...aku sedang mengikuti pembelajaran dengan baik.....

No comments:

Post a Comment